Samenwerkingspartners

Kids2Ellens

Kids2Ellens verzorgt de tussenschoolse opvang ovoor de Sint Bavoschool-Eemstraat.

Onder het kopje "Informatie" op onze site treft u verdere informatie over Kids2Ellens aan.

Hero

Hero verzorgt voor onze school de voor en naschoolse opvang.

Hero kindercentra: Petteflet

Hero Kindercentra verzorgt de peuteropvang op onze school. In ons gebouw is de Petteflet gehuisvest. Wij werken nauw met de peuteropvang samen, onder andere in het traject VVE (Voorschoolse en vroegschoolse educatie). Op deze manier willen wij een ononderbroken ontwikkeltraject voor de kinderen waarborgen.

De peuterspeelzaal Petteflet is telefonisch bereikbaar onder nr. 06-82815688.

Op de site www.herokindercentra.nl treft u verdere informatie aan.

Logopedie en Fysiotherapie

Op dinsdag begeleidt de Praktijk voor Kinderfysiotherapie Zuider Emmakade kinderen waarvan de motorische ontwikkeling niet optimaal verloopt.

Verdere informatie over de mogelijkheden voor logopedie en fysiotherapie kunt op school opvragen.

Hero Buitenschoolse opvang Generaal Spoorlaan

Hero kindercentra biedt buitenschoolse opvang aan kinderen van 4 tot 12 jaar.
Een aantal kinderen van de Bavo Eemstraat worden opgevangen bij onze buitenschoolse opvang, gehuisvest in een voormalig schoolgebouw aan de Generaal Spoorlaan. De BSO bestaat uit drie horizontale groepen, ingedeeld naar leeftijd (4/5, 6-8 en 8+). De ruime klaslokalen ogen huiselijk dankzij de kleurrijke inrichting. In een van de groepen hebben we zelfs een podium waar onze ‘kleine helden’ regelmatig zelfbedachte toneelstukjes of een dansshow opvoeren. Ook is er een ruime keuken waar de kinderen de lekkerste gerechten maken zoals hartige taartjes of aardappelchips. Ze proeven heel wat af! Op het speelplein staan een klim- en klautertoestel, duikelrekken en een touwbaan.
Daaromheen is plek genoeg voor een potje verstoppertje of tikkertje. De oudste groep gaat ook geregeld naar een speeltuin of naar het schoolplein van De Trapeze, beide liggen op loopafstand.

Daarom kies je voor deze buitenschoolse opvang van Hero:
 Veel speelruimte binnen en buiten
 Veel contact tussen jongere en oudere kinderen
 Uitdagend speelplein
 Kleurrijk gebouw aan de binnen- en buitenkant